Filter til ventilator
Issa
2007-01-16 18:38:10 UTC
Hei.
Kanskje dette er litt OT her, men samtidig vet jeg ikke hvor det kunne
ha vært T'ere heller.
Jeg har en ventilator merke Futurum over komfyren. Dersom det spiller
noen rolle, motoren m/timer er montert på loftet, nede i leiligheten har
jeg bare selve røret med hette og filter og et spjeld. Men altså: i
ventilatoren har filteret gått tett, og nå ser det ikke ut til at en
runde med rengjøring holder lenger heller, så jeg må vel kjøpe nytt. Det
ser ut som sånn tynn skumgummi, dersom noen kjenner typen. Noen som
vet hvor jeg får kjøpt sånne filter hen? Er dette en slags standardtype
som de fleste elbutikker har?

mvh,
Ole K
Marianne Kristiansen
2007-01-16 18:48:24 UTC
Post by Issa
Det
ser ut som sånn tynn skumgummi, dersom noen kjenner typen. Noen som
vet hvor jeg får kjøpt sånne filter hen? Er dette en slags standardtype
som de fleste elbutikker har?
Jeg vet ikke svar på spørsmålet ditt, men tenkte bare jeg skulle komme med
et mulig alternativ.

Mitt filter var en slags tynn papiraktig matte av et slag som lå oppå
filterlokket låst nede med en dings. Jeg gikk til min lokale Expertbutikk
og fikk kjøpt et stålfilter. Det var bare å oppgi type vifte, så fant hun
rett filter i en katalog. I tillegg til at det virker ørten ganger bedre
enn orginalfilteret er det også vaskbart.
Marianne
Steinar Moum
2007-01-16 18:48:49 UTC
Post by Issa
[...]
Et googlesøk på 'futurum kjøkkenvifte' gir noen adresser du sikkert kan
se nærmere på.

sm
Issa
2007-01-16 19:04:59 UTC
Post by Steinar Moum
Et googlesøk på 'futurum kjøkkenvifte' gir noen adresser du sikkert kan
se nærmere på.
Det hadde du selvfølgelig rett i. Jeg hadde søkt på "futurum
kjøkkenvifte trondheim" i håp om å finne en lokal forhandler, men uten
treff. Men dette lar seg jo selvfølgelig ordne med forhandlere utenfor
byen (Trondheim). Takker.

mvh,
Ole K
Issa
2007-01-16 19:05:45 UTC
Post by Marianne Kristiansen
[...]
Høres smart ut. Denne skumgummivarianten min er også noe dritt å vaske
ordentlig . . .
Takker for tipset.

mvh,
Ole K